Foto: ANP
Veertien grote voedingsbedrijven, waaronder Bel Group, Nestlé, Ahold Delhaize en McCain Foods, zijn toegetreden tot de nieuwe ‘Coalition of Action on Food Waste’.
De bedrijven gaan samenwerken met het doel om de wereldwijde voedselverspilling per hoofd van de bevolking te halveren op retail- en consumentenlevel voor 2030. Met deelname aan de coalitie verbinden de bedrijven zich eraan hun data over voedselverspilling vast te leggen en openbaar te maken en op basis daarvan strategieën te ontwikkelen om voedselverspilling te verminderen.
Innovaties doorvoeren
De bedrijven gaan daarnaast innovaties doorvoeren die klanten moeten helpen minder voedsel te verspillen. De oprichting van de coalitie komt voort uit het Consumer Goods Forum, waarin voedingsbedrijven verenigd zijn. De veertien bedrijven die deelnemen in de coalitie zijn: Nestlé, Tesco, Bel Group, Barilla, General Mills, Kellogg, Sainsbury‘s, Ahold Delhaize, Metro, Walmart, Majid Al Futtaim, McCain Foods, Merck Animal Health en Migros Ticaret.