Wim Betten, CEO van Cono Kaasmakers. - Foto: Cor Salverius
Cono Kaasmakers heeft er bewust voor gekozen om 75% van de melk te verkazen, terwijl dat niet had gehoeven. âOnze droogtoren heeft voldoende capaciteit om twee derde van onze melk te verpoederenâ, zo vertelt directeur Wim Betten in een interview met Boerderij.
âGeen appels met peren vergelijkenâ
Cono betaalt normaliter een van de hoogste melkprijzen uit aan melkveehouders, maar dat is nu niet het geval. Op kritische vragen uit de eigen achterban van de coöperatie legde de directeur uit waarom bepaalde keuzes gemaakt zijn. âDat werd goed begrepen. Ik heb ze laten zien dat het ons gelukt is om de merken op volume te houden. In 2022 waren we met Beemster, ondanks een krimp van de totale afzet van merkkaas in Nederland, nog steeds het grootste A-merk in het Nederlandse supermarktschap. We moeten niet vergeten dat ook Cono Kaasmakers het beste jaar ooit draait, ook al doen een aantal zuivelondernemingen die zich richten op commodityâs het dit jaar beter. Je moet geen appels met peren vergelijken.âLees het hele interview op Boerderij.nl
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Chris Polkamp
Alieke Hilhorst