Skip to content

Zwitsers Orior: verkopen plantaardig in VK ‘teleurstellend’

De Zwitserse foodproducent Orior ziet de omzet bij vleesalternatieven licht dalen. Dit kwam door ‘teleurstellende’ resultaten op de Britse markt.

Updated on:
Nieuws
Retail
Onder de merknaam Happy Vegi Burger brengt Orior onder meer vegetarische nuggets op de markt. - Foto: Orior

Onder de merknaam Happy Vegi Burger brengt Orior onder meer vegetarische nuggets op de markt. - Foto: Orior

De Zwitserse foodproducent Orior heeft in de eerste helft van 2023 de omzet bij vleesalternatieven licht zien dalen. Dit kwam door ‘teleurstellende’ resultaten en weinig tekenen van herstel op de Britse markt.

‘’We blijven overtuigd van de levensvatbaarheid en groeipotentieel en zien de ontwikkelingen als een tijdelijke zwakke markt. De voornaamste reden dat ik dat zeg, is dat meer en meer mensen overstappen op een flexitarisch dieet,” aldus CEO Daniel Lutz.

Lees ook: FrieslandCampina brengt vleesvervangers naar VK

Meer omzet, minder verkocht volume

Orior brengt onder het merk Happy Vegi Burger onder meer plantaardige hamburgers, gehaktballen, kebabs en nuggets op de markt. Het bedrijf als geheel zag de halfjaar omzet met 0,9% toenemen naar € 370 miljoen. Die omzetstijging is te danken aan hogere prijzen. De verkochte volumes kwamen lager uit. Orior geeft daar in het verslag geen cijfermatige informatie over.

Het Zwitserse foodbedrijf heeft twee dochterbedrijven in België: Culinor en Vaco’s Kitchen. Verder is het gevestigd in Duitsland, Italië en Frankrijk. Tot de producten behoren naast plantaardige vleesalternatieven ook pasta, frisdranken, vleeswaren en kant-en-klaar gerechten.

Snel delen

Afbeelding
Ruud Peijs

Freelance redacteur